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Rally 2 ( SuperRally )

Discussione in 'WRC - World Rally Championship' iniziata da rally, 10 Marzo 2012.

  1. rally

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    Il Rally 2 è quella regola, precedentemente chiamata Super Rally, che permette ai piloti di rientrare in gara il giorno dopo il loro ritiro. I piloti ritiratisi sfruttando il Rally 2 possono rientrare in gara con una penalità che varia a seconda del numero di speciali a cui non hanno preso parte.

    Dal 2012 gli organizzatori dei rally possono scegliere se applicare o meno questa regola, il Rally di Monte Carlo è stato il primo rally della stagione a decidere di non applicare il Rally 2.

    Jean Todt inoltre sta pensando di eliminare del tutto il Rally 2.

    Dal regolamento FIA WRC 2012

    [EVIDENZIA]46. RE-START AFTER RETIREMENT / RALLY 2

    46.1.1 Unless stated differently in the event Supplementary Regulations, a crew which has failed to complete a section may be assumed to re-start the rally from the start of the next section following the overnight regroup unless they confirm otherwise with the clerk of the course by completion of the form located in the rear of the road book and lodging it with the organiser as soon as possible before the publication of the re-start list.

    46.1.2 After the clerk of the course has been informed of a retirement, the crew must hand in their time card. When retirement is on a special stage, that stage time will not be recorded.

    46.1.3 In the case of exclusion under Art. 34 of these regulations ( esclusione per ritardo ), the competitor concerned will be allowed to re-start after the next overnight regroup. The time penalty will be applied from the TC at which the concerned competitor has exceeded the maximum permitted lateness.

    46.1.4 Any crew which has retired from a section on the last day of the rally will not be classified.

    46.2 PENALTIES

    For all crews which restart a time penalty will be applied. This time penalty will be as follows:

    46.2.1 For every stage or super special stage missed: 5 minutes.

    46.2.2 However, should the first time a special stage or a super special stage that is missed be that run as Section 1 when followed by an overnight regroup before Section 2 or the last stage before an overnight regroup, the penalty will be 10 minutes. This 10 minute penalty can be applied only once in a rally.

    46.2.3 This time penalty will be added to the fastest time of the drivers’ priority group (P1, P2, P3 split as SWRC, PWRC and PWRC 2WD) for each missed stage, which shall include the special stage or super special stage on which the crew has retired. For non-priority drivers, this time penalty will be added to the fastest time achieved in its class by a non-priority driver.

    46.2.4 Should retirement occur after the last special stage or super special stage before an overnight
    regroup, the crew will nonetheless be deemed to have missed that last special stage or super special
    stage.

    46.2.5 In the case of Super Special stages, should two such stages each of less than 2.5 kms be run
    consecutively, any priority crew unable to complete either the first or the second passage of the SSS will be allocated the fastest aggregate times of the driver’s priority group plus half the time penalty in Arts. 46.2.1 or 46.2.2 of these regulations for each special stage missed. In the case of non-priority drivers, this time penalty will be added to the fastest time achieved in its class by a non-priority driver.

    [/EVIDENZIA]
     
  2. Robex

    Robex Articolista WRC
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    Jean Todt per fortuna non è un cretino... sta facendo un ottimo lavoro in qualunque settore stia mettendo mano, lassù alla FIA.. speriamo che faccia del bene anche qui! Io non trovo molto il senso di questo... Rally 2.. sarò un pò all'antica io forse.. xD
     
  3. Luca Rally90

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    Visto che siamo in un forum libero e ben organizzato, dico anche io la mia opinione! (Le cose che metto maiuscolo non sono urlate, ma sono quelle che ritengo importanti)

    PARTIAMO DAL PRESUPPOSTO CHE: La regola del SRally è stata inventata nel 2008, quando il mondiale andava in lento declino (ritiro di Subaru e Suzuki, Solberg con la Xsara privata, quasi assenti le S2000)

    Il numero di equipaggi ufficiali era 2 (Citroen Ford), di conseguenza 4 piloti più team Stobart, team Solberg e poco altro..

    Il risultato era che molti rally arrivavano l'ultimo giorno con TROPPI POCHI EQUIPAGGI, visto che gli elenchi avevano una qualità scarsa (pensate a Villagra, Al Qassimi, Wilson che avevano una buona percentuale di ritiro)...

    Di conseguenza si è puntato a privilegiare un buon parter de roi x tutti e 3 i giorni: infatti se un tifoso qualsiasi organizzasse una trasferta (faccio un es, Montecarlo o Alsazia che sono vicini) e decidesse di partire al venerdì sera e vede che il numero di equipaggi è meno di 30, magari non parte neanche...invece così vedi sempre tutti gli equipaggi...

    Concludendo, se nel 2013 ci saranno 2 Citroen ufficiali + 2 Ford ufficiali + 2 Mini ufficiali + 3 VW ufficiali e relativi junior team il campionato riprenderebbe credito e sarebbe giusto abolirla...
     

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